مبل

مبلمان منزل

مبل

مبلمان منزل

ام دی اف بدون روکش

ام دی اف بدون روکش

ام دی اف بدون روکش به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به پروسه تولید این نوع از ام دی اف می توان گفت که این محصول یکی از بهترین محصولاتی است که در زمینه تولیدات چوبی به بازار عرضه شده است.

این ام دی اف دارای سطحی صاف و به دور از هیچ گونه زبری و گره ای است که می توان کلیه عملیات نجاری را بر روی آن پیاده کرد. این چوب دارای خصوصیاتی بسیاری است که می تواند برای استفاده در هر شرایطی بسیار ایده آل باشد.

با توجه به اینکه ام دی اف خام دارای ساختاری یک دست است می توان گفت که در بیشتر مواقع به جای چوب طبیعی می توان از آن استفاده کرد. در این محصول می توان در ساخت اجزای داخلی تجهیزات چوبی استفاده های فراوانی کرد.

از آنجایی که ظاهر این ام دی اف بدون روکش است استفاده از آن در بسیاری از تولیدات به راحتی صورت می گیرد. ام دی اف بدون روکش محصولی است که از خاک اره و الیاف های چوب ساخته شده است.

این الیاف های بسیار ریز توسط رزین و چسب های مخصوصی به یکدیگر می چسبند و در انتها تحت فشار و حرارت بالایی قرار می گیرند و بعد از آن به عنوان تخته ای یک دست و بدون برجستگی به بازار عرضه می گردند.

در بسیاری از مواقع از روکش های متفاوتی بر روی آنها استفاده می شود. ولی در این محصول این امر انجام نمی شود. با توجه به قیمت مقرون به صرفه ای که آن دارد از آن می توان به جای چوب طبیعی در بسیاری از مصارف استفاده کرد. این ام دی اف می تواند در هر شرایطی دارای مقاومت باشد و بدون جذب هیچ گونه رطوبت در تولیدات داخلی مورد استفاده واقع شود.

از این محصول در چه تولیداتی استفاده می شود؟

از آنجایی که این محصول دارای سطحی خام است و هیچ گونه روکشی تزیینی بر روی آن وجود ندارد می تواند در بسیاری از تولیدات چوبی استفاده شود. در تولید تخت، مبلمان، کمد، کابینت، قفسه کتاب، دیوار پوش، کف پوش، پارکت و غیره این محصول می تواند بسیار مفید واقع شود.

البته لازم به ذکر است که در این ام دی اف باید پرداخت هایی صورت گیرد تا از لحاظ بصری دارای ویژگی های جذب مخاطبان باشد. با این حال این ام دی اف در کارگاه های نجاری و مکان هایی که جنبه های زیبایی شناختی مطرح نیست می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

خصوصیات ام دی اف بدون روکش چیست؟

  • دارای سطحی صاف و یکنواخت بدون برجستگی
  • دارای شکل پذیری آسان
  • وزن سبک
  • ابعاد و ضخامت های متفاوت
  • چگالی موسط
  • دارای خاصیت رنگ پذیری
  • مقرون به صرفه
  • دارای جلوه بی نظیر
  • قابلیت جلوگیری از هجوم حشرات به داخل آن
  • استفاده راحت ابزار آلات نجاری در این ام دی اف
  • دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • دارای خاصیت ضد اشتعال
  • تحمل بالا در برابر فشار و ضربه و غیره

در واقع خصوصیات این نوع از ام دی اف بسیار زیاد است و گنجاندن همه این خصوصیات در این مطلب زمان بسیاری را به خود اختصاص می دهد. می توانید برای اطلاع از ویژگی ها و خصوصیات دیگر ام دی اف بدون روکش به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا در این زمینه بتوانید اطلاعات کامل تری را به دست آورید.

شکل پذیری راحت این محصول

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که می توان برای این محصول برشمرد ، شکل پذیری راحت و با دوام آن دانست. در واقع ام دی افی که بدون روکش است را می توان به راحتی توسط دستگاه های نجاری به هر شکل و اندازه ای که مد نظر دارید درآورد.

این امر در چوب های طبیعی به راحتی امکان پذیر نیست و نیاز به گذراندن پروسه ای طولانی برای پرداخت چوب طبیعی است. به همین منظور از آن در بسیاری از مواقع به جای چوب طبیعی استفاده می شود.

انواع ام دی اف خام

برای اینکه بتوان از ام دی اف در شرایط مختلفی استفاده کرد باید بدانید که از چه نوع ام دی اف بدون روکش برای محیطی که مد نظر دارید استفاده کنید. در واقع این محصول در هر شرایطی به نوعی خاص تولید می شود و پروسه تولید همه ام دی اف های بدون روکش مشابه هم نیست. در زیر به نمونه هایی از این ام دی اف بدون روکش اشاره می کنیم.

  • ام دی اف نازک
  • ام دی اف ضخیم
  • ام دی اف با فرمالدئید کم
  • ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت
  • ام دی اف با وزن مخصوص بالا
  • با وزن مخصوص پایین
  • انعطاف پذیر و غیره

در واقع این ام دی اف ها همگی دارای ویژگی های خاص مربوط به خود هستند که آنها را برای استفاده در شرایط متفاوت آماده می کند. در واقع این محصول می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد.

مزیت های استفاده از ام دی اف

تولید ام دی اف توانست به عنوان نقطه پرتابی در صنعت چوب مطرح شود. قبل از تولید این محصول از چوب به عنوان ماده اولیه و اصلی در تولیدات چوبی استفاده می شد. با تولید ام دی اف این امر به مرور رنگ باخت.

زیرا منابع چوب بسیار محدود بودند و قیمت آنها در حد بالایی قرار داشت که هر قشری از عهده خرید این محصولات چوبی بر نمی آمد. به همین دلیل با تولید ام دی اف همه افراد توانستند از قیمت مقرون به صرفه این محصول چوبی کمال استفاده را ببرند. امروزه این محصول دارای مزیت های فراوانی است که در زیر به نمونه ای از آنها اشاره می کنیم.

  • سبک بودن
  • ارزان بودن
  • تولید گسترده و در دسترس بودن راحت
  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت استفاده در محیط های داخلی
  • دارای ابعاد و اندازه های متفاوت

ام دی اف ترک

ام دی اف ترک

ام دی اف ترک در واقع جز انواع ام دی اف هاست که شرکت های سازنده و صادر کننده آن ترک هستند. از این رو شاید در مبحث کلی تعریف ام دی اف تفاوتی وجود نداشته باشد. اما می توان تفاوت را در موارد متفاوت دیگری از جمله قیمت ها و هزینه های تولید و فروش بررسی کرد.

محصولات ام دی اف از جمله ام دی اف ترک کاربرد بسیار زیادی در مصارف و زمینه های مختلف دارند. از جمله این موارد می توان به ساختمان سازی، لوازم خانگی، دکوراسیون منازل، طراحی فروشگاه ها و سرویس های آشپزخانه ای اشاره کرد.

با توجه به مصارف بالایی که این محصولات در کشور دارند، طبیعی است که علاوه بر مصرف نمونه های ایرانی که در داخل کشور تولید می شوند، انواع خارجی آن خصوصا ام دی اف ترک نیز وارد کشور شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه تولید ام دی اف ترک

فراورده های چوبی ام دی اف از خرده چوب هایی تولید می شوند که از خرد و قطعه قطعه شدن ضایعات چوب درختان به دست می آیند. این خرده چوب ها با چسب و رزین مخلوط می شود تا تراکم لازم را به دست بیاورد و یک دست شود.

در ادامه این مواد ترکیب شده تحت فشار و حرارت بالا قرار می گیرند تا به صورت تخته هایی یک دست و مقاوم درآینده که بعد از سرد شدن به ابعاد و اندازه های مختلفی برش بخورند. این قطعات با ترکیبات مختلفی روکش می شوند و اشکال و طرح های متفاوت آن بر اساس کاربرد های مختلف عرضه می شوند.

چرا این محصول مصرف بیش تری در کشور دارد؟

روند تولید ام دی اف همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد به صورت روتین به همین شکل است و تفاوت چندانی ندارد. در کشور ما اکثر محصولات چوبی مورد استفاده از جمله ام دی اف ها وارداتی هستند. ام دی اف ترک نیز از جمله دسته محصولات وارداتی است.

دلیل واردات ام دی اف از سایر کشورها از جمله ترکیه به این دلیل است که بر خلاف این که در ایران پتانسیل های اولیه برای تولید ام دی اف را دارا هستیم، اما به دلیل نداشتن امکانات پیشرفته تولیدی و حجم بالای تقاضا نسبت به تولید، به ناچار حجم بالایی از ام دی اف های مصرفی از کشورهای دیگر وارد می شوند.

ام دی اف های ترک بر خلاف انواع مشابه ایرانی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. معمولا برای ساخت آن ها از مواد اولیه با کیفیت و مرغوبی استفاده شده است که همین امر باعث می شود ام دی اف های وارداتی به انواع مختلف تولیدات ایرانی ترجیح داده شود.

دلیل دیگری که شاید باعث افزایش گرایشات به واردات ام دی اف ها از سایر کشور ها از جمله ترکیه و اسپانیا و ایتالیا شده است، دستگاه های تولیدی قوی تر آن ها است. این کشور ها برای تولید ام دی اف از دستگاه های بسیار قوی و با کیفیتی استفاده می کنند که در نهایت باعث افزایش کیفیت محصولات نیز می شود.

ام دی اف های وارداتی چه مزایایی دارند؟

ام دی اف هایی که از کشور های دیگری وارد می شوند مزیت های زیادی را دارند. بیش تر ام دی اف هایی که در کشور وارد می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند، ام دی اف های وارد شده از کشور های ترکیه و اتریش می باشند. ام دی اف ترک از جمله رایج ترین ام دی اف های وارداتی است.

این ام دی اف ها کیفیت بالایی دارند. علاوه بر کیفیت بالا، ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک، دوام بالایی را بعد از یک دوره استفاده از خود نشان می دهند. از این رو می توان گفت که شاخص ترین ویژگی های این محصولات دوام و راحتی کار با آن ها است.

یکی دیگر از مواردی که وجه تمایز ام دی اف ترک با انواع داخلی است نوع روکش آن است. نوع روکشی که معمولا برای ام دی اف های وارداتی مورد استفاده قرار می گیرد، روکش لعابی است. این روکش ها باعث کیفیت بالای ام دی اف های وارداتی می شوند.

ام دی اف های خارجی از جمله ام دی اف ترک در برابر عوامل متفاوتی که می توانند کیفیت و دوام آن ها را تحت تاثیر قرار دهند نیز مقاومت بالایی دارند. برای مثال می توان به انواع مقاوم در برابر تابش نور آفتاب اشاره کرد. همچنین انواع ام دی اف ضد آب نیز عرضه می شود که در مقایسه با انواع دیگر در برابر این عوامل کم ترین تغییر را نشان می دهند.

در تولید ام دی اف های خارجی از جمله ام دی اف ترک از مواد همگن و مرغوبی برای تولید ام دی اف استفاده شده است. استفاده از مواد همگن باعث شده تا این محصولات ضخامت یکسان و هماهنگی در تمام سطح ورق داشته باشند.

چه کشور هایی در زمینه تولید ام دی اف فعالیت دارند؟

در زمینه واردات ام دی اف شرکت های مختلفی از کشور های سراسر جهان با هم در رقابت هستند و محصولات آن ها نیز وارد کشور می شوند. از جمله این کشور ها می توان به اسپانیا، آلمان، ایتالیا و ترکیه اشاره کرد. برای بررسی انواع کشور های تولید کننده ام دی اف و بررسی مشخصات ام دی اف ترک می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

آیا با توجه به هزینه های مرتبط با این محصول استفاده از آن مقرون به صرفه تر است؟

ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک قیمت های بالاتری را نسبت به انواع ایرانی خود دارند. برای مثال در لیست قیمت های ارائه شده برای انواع ورقه های ام دی اف، قیمت هر ورق ام دی اف سفید صابونی ترک بسیار بیش تر از انواع مشابه ایرانی با همان ابعاد مشابه است.

این تفاوت قیمت ها مربوط به موارد مختلفی می شود، خصوصا کیفیت مواد اولیه و میزان دوام و مقاومت محصول در برابر موارد متفاوت باعث تفاوت در هزینه ها می شود. از طرف دیگر نیز هزینه واردات هر کالایی به نوبه خود بر افزایش قیمت محصول تاثیر دارد.

اما با توجه به نیاز و کاربردی که ام دی اف برای افراد دارد، تصمیم گیری در خصوص انتخاب نوع ام دی اف نیز صورت می گیرد. افرادی که به دنبال کیفیت و دوام بیش تر محصول هستند شاید ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک را ترجیح دهند.

انتخاب این محصول می تواند بر خلاف قیمت بالاتر گزینه انتخابی مناسب و مقرون به صرفه ای باشد. با خرید این محصول شاید در نگاه اول هزینه بیش تری را بپردازید، اما ماندگاری و دوام بیش تر محصول می تواند نیاز شما برای تعویض زود هنگام ام دی اف تان را به حداقل برساند.

ام دی اف تیره

ام دی اف تیره

ام دی اف تیره یکی از انواع پرطرفدار ام دی اف است. امروزه استفاده از ام دی اف به جای چوب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چرا که ام دی اف ها دارای تنوع بسیاری هستند. این تنوع بالا در طراحی ام دی اف باعث شده که خریداران قدرت انتخاب بالاتری داشته باشند. یکی از این انواع ام دی اف، ام دی اف تیره است. در این مقاله راجع به مزایای ام دی اف تیره با شما صحبت می کنیم.

ام دی اف تیره یکی از انواع پرطرفدار ام دی اف است. امروزه استفاده از ام دی اف به جای چوب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چرا که ام دی اف ها دارای تنوع بسیاری هستند. این تنوع بالا در طراحی ام دی اف باعث شده که خریداران قدرت انتخاب بالاتری داشته باشند. یکی از این انواع ام دی اف، ام دی اف تیره است. در این مقاله راجع به مزایای ام دی اف تیره با شما صحبت می کنیم.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف از الیاف چوب ساخته شده است. طی روند تولید ام دی اف، ورقه های چوب نرم تحت فشار و گرما قرار می گیرند. ام دی اف ها به طور معمول دارای چگالی بین 33 تا 50 پوند بر فوت مکعب هستند. با این حال ممکن است انواعی با چگالی 50 پوند بر فوت مکعب نیز وجود داشته باشند.

تاریخچه تولید ام دی اف به سال 1924 برمی گردد. ام دی اف برای اولین بار در این سال و توسط شخصی به نام ماسون تولید و به بازار عرضه شد. ام دی اف ها دارای تنوع بسیار بالایی از نظر طرح و رنگ هستند. این محصول یکی از انواع پرطرفداری است که مورد محبوبیت اکثر خریداران قرار گرفته است.

مزایای ام دی اف تیره چیست؟

در ابتدا لازم است قبل از اینکه مزایای این محصول را بررسی کنیم، به مزایای کلی ام دی اف بپردازیم. ام دی اف معمولا به عنوان جایگزین تخته سه لا کاربرد دارد. کیفیت ام دی اف در برابر تخته سه لا بسیار بیشتر است. علاوه بر این، ام دی اف دارای سطح صاف و یکنواختی است که قابلیت طراحی آن را بسیار ساده کرده است.

از آن جا که ام دی اف به صورت متراکم تولید می شود، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. اما این محصول یکی از انواع بسیار کلاسیک ام دی اف است. این نوع MDF همیشه طرفداران خودش را داشته است. این نوع ام دی اف جذابیت بسیار خاصی را به محل مورد استفاده می دهد. این محصول در هر نوع سازه ای از جمله مبلمان، کابینت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

مبلمانی شیک در محل کار با این محصول

اکثر افرادی که شرکت جدیدی را راه اندازی می کنند در مورد انتخاب نوع مبلمان شرکت دچار تردید هستند. آن ها نمی دانند که از چه نوع مبلمان و با چه رنگی استفاده کنند. بهترین گزینه برای این افراد استفاده از این محصول است.

چرا که در درجه اول این محصول از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. همچنین این نوع ام دی اف همیشه در دسترس است. تمام شرکت های تولید کننده و فروش ام دی اف، همیشه این نوع MDF را تولید می کنند. علاوه بر این بسیار شیک و کلاسیک است.

این نوع ام دی اف جلوه بسیار جذابی را به محل کار شما می دهد. این نوع MDF در طرح های مختلف که مشابه به چوب هستند تولید می شود. شما با خرید این نوع ام دی اف، مبلمانی ارزان اما با ظاهر گران قیمت را خریداری می‌کنید. این نوع MDF هیچ گاه تکراری نمی شود.

بنابراین می توانید سال های طولانی از مبلمانی با جنس ام دی اف تیره استفاده کنید. ام دی اف تیره می تواند بهترین جایگزین برای مبلمان چوبی گران قیمت باشد.

آشپزخانه ای مدرن با ام دی اف تیره

رنگ تیره همیشه بسیار شیک تر از سایر رنگ ها به نظر می رسد. به همین دلیل است که امروزه استفاده از ام دی اف تیره در طراحی کابینت ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چرا که این کابینت های تیره چهره ای مدرن به آشپزخانه  می دهند.

کابینت هایی با این نوع MDF این قابلیت را دارندکه با تمام وسایل آشپزخانه شما ست شوند. این نوع MDF این حسن را دارد که بسیار شبیه به چوب به نظر برسد. بنابراین افرادی که توانایی خرید چوب را ندارند، می توانند از این نوع MDF به جای آن استفاده کنند.

این محصول در طرح های مختلف و طرح هایی کاملا شبیه به چوب تولید و به بازار عرضه می شود. اما شاید مهمترین دلیل استفاده از این محصول را کثیف نشدن آن دانست. چرا که آشپزخانه محلی است که کابینت های آن همیشه در معرض کثیفی و لک شدن قرار دارد. اما ام دی اف تیره لکه های کابینت را در خود پنهان می کند. بنابراین می توانید همیشه کابینت های تمیز و بدون لک داشته باشید.

مراقبت از آن

یکی از مهمترین مسائل مربوط به ام دی اف تیره، مراقبت از آن است. همانطور که گفتیم این محصول مزایای بسیاری دارد، اما یک عیب جزئی نیز به همراه دارد. این نوع MDF ضربه ها را به خوبی روی خود به نمایش می گذارد.

یعنی اگر ام دی اف شما در محلی دچار ضربه شده باشد، یا کنده شده باشد، به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین لازم است افرادی که از این نوع ام دی اف استفاده می کنند، از ام دی اف تیره در برابر آسیب ها مراقبت کنند.

اما گاهی اوقات چاره ای نیست و ممکن است مبلمان یا کابینت های ما در معرض ضربه و آسیب قرار داشته باشد. ولی جای نگرانی نیست، برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. اگر آسیب شدید باشد به راحتی می توانید ام دی اف آن قسمت را با هزینه ای کم تعویض کنید.

اما اگر آسیب های کوچک باشد، می توانید با رنگ تیره آن ها را پوشش دهید. ام دی اف تیره این حسن را دارد که به راحتی با رنگ های تیره پوشیده می شود. در این صورت دیگر جای هیچ ضربه ای روی کابینت یا مبلمان تیره شما باقی نخواهد ماند.

ورق ام دی اف از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف به این سایت مراجعه کنید.

ام دی اف بهتر است یا ملامینه

ام دی اف بهتر است یا ملامینه

ام دی اف بهتر است یا ملامینه : برای بالاتر بردن کیفیت ام دی اف از روکش هایی متفاوت استفاده می شود. ام دی اف به تنهایی کیفیت و طرح خوبی برای ساخت وسایل و تجهیزات شما نخواهد داشت. بر این اساس بهتر است برای زیبا تر شدن و افزایش کیفیت ام دی اف از روکش هایی مخصوص استفاده شود.

یکی از روکش های پرطرفدار که برای این محصول استفاده می شود ملامینه نام دارد. با استفاده از این روکش کیفیت آن بسیار افزایش می یابد و عدم هرگونه روکش در سطح آن می تواند این محصول را آسیب پذیر تر کند.

ویژگی و مزایا استفاده از روکش ملامینه چیست؟

مزایای روکش ملامینه بر سطح ام دی اف سبب شده که کاربرد های زیادی در بسیاری از وسایل چوبی مانند مبلمان، سرویس خواب، در و بدنه های کابینت، لوازم دستشویی و بسیاری از لوازم و تجهیزات دیگر به کار گرفته شود. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و نم
  • دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما
  • دارای هماهنگی سطح بالای آن و کناری آن که روکش ملامینه انجام شده
  • دارای قیمت مناسب
  • دارای تنوع طرح و رنگ
  • کاربرد زیاد در روکش بسیاری از متریال ها

مزایای استفاده از ام دی اف چیست؟

این محصول در صورت وجود روکش های ضد آب در برابر رطوبت و نم مقاومت بالایی دارد. این متریال بیشتر در آشپزخانه مناسب است اما در ساخت مبلمان، دکور سازی و بسیاری دیگر از وسایل دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول در برابر دما مقاوم بوده و عایق خوبی برای صدا است در نتیجه می تواند گزینه خوبی برای برای کفپوش های منزل باشد. همانطور که میدانید ساختار آن از خرده چوب های غیر قابل استفاده است که به طور فشرده با چسب مخلوط شده اند و این محصول را تشکیل می دهند.

استفاده از این خرده چوب در حفاظت از محیط زیست بسیار مفید بوده و قطع درختان تا حد زیادی کاهش می یابد.

روکش ملامینه دارای چه معایبی است؟

روکش ملامینه وقتی بر سطح ام دی اف قرار می گیرد می تواند از این محصول به خوبی محافظت کند اما در کنار ویژگی های مثبتی که دارد می تواند معایبی را نیز برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. یکی از این معایب مقاومت نداشتن در برابر مواد قلیایی و اسید ها است. بهتر است در هنگام تهیه این روکش مراقب باشید تا این گونه مواد ها روی سطح ملامینه قرار نگیرند.

تمام سطوح ملامینه یکپارچه نیست و لبه های آن ازجنس دیگری تشکیل شده اند. اگر شما به دنبال روکش های شفاف و براق می گردید بهتر است از ملامینه برای استفاده از سطح ام دی اف استفاده نکنید زیرا این روکش جنسی مات دارد.

مضرات استفاده از ام دی اف چیست؟

ام دی اف علاوه بر مزایایی که دارد می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. یکی از معایب آن ترکیباتی است که در هنگام ساخت این محصول به کار می رود. یک نوع ماده شیمیایی به نام فرمالدئید در ذرات چوب آن به کار می رود که کمک می کند در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم باشد.

فرمالدئید به دلیل ترکیبات مضری که دارد توصیه میشود که سازندگان مقدار کمتری از فرمالوئید در هنگام ساخت استفاده کنند. فرمالدئید استفاده شده در چوب به شکل مایع و بدون رنگ بوده و همراه با بوی تندی است.

استفاده زیاد از این ماده شیمیایی می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود بنابراین تولیدکنندگان در هنگام ساخت آن باید دقت بیشتری داشته باشند. اگر این ماده شیمیایی با پوست دست تماس داشته باشد می تواند باعث بروز مشکلات پوستی شود.

سازندگان در هنگام تولید بهتر است از روکش های مقاوم برای به حداقل رساندن این معایب استفاده کنند تا هنگام استفاده توسط مصرف کنندگان مشکلی را برای آن ها ایجاد نکند. این روکش بنا به سلیقه هر فرد می تواند متفاوت باشد.

ساختار ترکیبی ام دی اف و ملامینه چگونه است؟

همانطور که گفته شد ام دی اف به تنهایی نمی تواند کیفیت خوبی برای مصرف کنندگان داشته باشد. زمانی که ام دی اف با روکش ملامینه قرار می گیرد به راحتی لبه های آن برش زده می شود و می توان پس از ماشینکاری و برش،  فرم دهی و پروفیل کاری را انجام داد در این صورت این محصول با کیفیت بالا برای مصرف کنندگان قابل استفاده است.

همانطور که میدانید استفاده این محصول با روکش بر کیفیت این محصول می افزاید. به طور مثال اگر شما این محصول را در ساخت کابینت  بدون روکش ملامینه استفاده کنید به دلیل تماس آب با آن پس از مدتی چوب باد کرده و کیفیت خود را از دست می دهد.

با وجود این که در ساخت این محصول از چوب های ضد رطوبت استفاده می شود تا در مواقعی که در معرض آب قرار می گیرد آب در چوب نفوذی نداشته باشد اما این محصول همراه با روکش ضد آب ملامینه می تواند مقاومت بیشتری را در برابر رطوبت و نم داشته باشد و هیچگونه مشکلی رابرای شما ایجاد نکند.

در این صورت این محصول را می توان در نمناک ترین قسمت های منزل مانند طراحی داخلی حمام به کار برد. ساختار آن به گونه ای تولید شده که در برابر دما و گرما و حتی آتش مقاوم است اما استفاده از روکش های ضد حرارت مانند ملامینه می تواند این مقاومت را دوچندان کند.

بنابراین نمی توان این در را مجزا از یکدیگر قرار داد. این دو محصول در کنار یکدیگر می توانند ام دی اف با کیفیت و ایمنی را تشکیل بدهند. برای تهیه ام دی اف با روکش ملامینه می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه فرمایید.

ام دی اف سفید

ام دی اف سفید

ام دی اف سفید یکی از محبوب ترین ام دی اف هایی است که مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این نوع ام دی اف یکی از انواع ام دی اف های روکش دار است که در طراحی و ساخت انواع وسایل از جمله کابینت ها کاربرد دارد. در این مقاله در کنار ذکر کردن مزایای ام دی اف، راجع به مزیت روکش های با رنگ سفید نیز صحبت می کنیم.

مزایای استفاده از ام دی اف سفید در مقایسه با چوب چیست؟

معمولا افرادی که قصد خرید وسایل چوبی از جمله کابینت را دارند در انتخاب چوب یا ام دی اف دچار تردید هستند. اما بهتر است بدانیم که ام دی اف در مقایسه با چوب از مزایای بسیاری برخوردار است. از جمله مهمترین مزیت این است که ام دی اف بسیار ارزان تر از چوب است.

بنابراین خرید کابینت از جنس ام دی اف بسیار به صرفه تر خواهد بود. همچنین ام دی اف دارای سطح صاف است. این سطح صاف امکان طراحی و رنگ آمیزی را بسیار ساده تر می کند. ام دی اف ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها ام دی اف روکش دار است.

در طراحی ام دی اف روکش دار از رنگ و یا پودر استفاده می شود. بنابراین این نوع از ام دی اف ها به رنگ های مختلفی وجود دارند. یکی از انواع پرطرفدار این رنگ ها، ام دی اف سفید است. زیرا رنگ سفید از مزایای بیشتری نسبت به سایر رنگ ها برخوردار است که در ادامه این مزایا را برای شما بیان می کنیم.

آیا استفاده از این محصول در طراحی کابینت های آشپزخانه به صرفه است؟

همه ما می دانیم که وسایل دارای رنگ سفید از قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ ها برخوردراند. اما آیا برای شما سوال شده است که چرا رنگ سفید به این اندازه ارزشمند است؟ رنگ سفید یکی از رنگ هایی است که هیچوقت از مد نمی افتد.

همچنین رنگ روشن همیشه مشتری و طرفدار خودش را دارد. زیرا این رنگ قابلیت ست شدن با تمام رنگ های دیگر را دارد. به همین دلیل است که ام دی اف سفید از محبوب ترین ام دی اف های موجود در بازار است. افرادی که قصد دارند آشپزخانه ای کلاسیک داشته باشند از این محصول برای ساخت کابینت ها استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که هزینه ای که برای خرید آن می‌کنید به صرفه بوده و قابل جبران است. تمام بنگاه های املاک اقرار کرده اند که خانه هایی که دارای کابینت با این رنگ هستند از قیمت بالاتری برخوردارند.

بنابراین می توانید منزل خود را با قیمت بیشتری بفروشید. این افزایش قیمت هزینه آن را برای شما جبران می کند. به همین دلیل است که می گوییم استفاده از آن علاوه بر مزیت هایی که دارد، بسیار به صرفه است.

آشپرخانه ای بزرگ تر با ام دی اف سفید

یکی از موارد مهمی که از ام دی اف سفید استفاده می شود، در طراحی کابینت ها است. کابینت های روشن تابش نور را انعکاس کرده و آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهند. اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهترین نوع آن برای کابینت های شما این محصول است.

به جای اینکه تصمیم بگیرید با تخریب آشپزخانه خود آن را بزرگتر کنید، با روشی ساده تر می توانید این کار را انجام دهید. استفاده از این محصول یکی از ارزان ترین روش ها برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه است. کابینت های سفید علاوه بر بزرگ تر کردن آشپزخانه، فضای منزل را روشن تر می کنند.

گاهی اوقات تعداد پنجره های موجود در آشپزخانه شما کم است. در این جور مواقع نور ورودی به آشپزخانه نیز کم بوده و فضای منزل شما تاریک به نظر می رسد. اما استفاده از کابینت های سفید این مشکل را حل می کند.

چرا که حتی اگر تنها یک پنجره در آشپزخانه وجود داشته باشد، نور ورودی از این پنجره کاملا منعکس می شود. کابینت های سفید این نور را در تمام آشپزخانه منعکس کرده و فضای تاریک منزل شما را روشن می کنند.

تعویض آسانتر دکوراسیون منزل با ام دی اف سفید

همانطور که گفتیم رنگ سفید این قابلیت را دارد که با تمام رنگ ها ست شود. افرادی که تمایل دارند دکوراسیون منزل خود را هر از گاهی تغییر دهند بهتر است که از کابینت های روشن استفاده کنند. چرا که هنگام تعویض دکوراسیون منزل نیازی به تعویض کابینت ها نیست.

رنگ سفید با هر نوع دکوراسیونی که شما انتخاب کنید همخوان می شود. در واقع می توان گفت رنگ سفید با تمام رنگ های دیگر ارتباط برقرار می کند. همچنین بهتر است بدانید که کابینت های روشن جلوه وسایل آشپزخانه شما را دو چندان می کند. در واقع این محصول مانند یک صفحه تمیز به جهت برجسته سازی وسایل آشپزخانه عمل می کند.

آیا این محصول به اندازه کافی مقاوم است؟

این محصول از نوع ام دی اف روکش دار است که از مزایای بسیاری برخوردارند. یکی از مهم ترین این مزیت ها، دوام بالای این نوع ام دی اف ها است. برای ایجاد رنگ سفید در این نوع ام دی اف از پوششی به عنوان روکش استفاده می شود.

این پوشش ها می توانند جامد یا مایع باشند. پوشش جامد از پودرهایی با نام ترموپلاستیک تشکیل شده است. و پوشش های مایع شامل رنگ های فایبر گلاس هستند. معمولا استفاده از پودرها دوام بسیار بیشتری را به ام دی اف می بخشد.

به همین دلیل این محصول در برابر ضربه مقاوم است. همچنین به دلیل استفاده از روکش، تمیز کردن این نوع ام دی اف ها بسیار آسان تر از انواع بدون روکش است. اگر تمایل به خرید ام دی اف سفید دارید می توانید خریدی آسان و با قیمت مناسب از خوگرپلاس داشته باشید.