مبل

مبلمان منزل

مبل

مبلمان منزل

چسب دستگاه وکیوم


چسب دستگاه وکیوم برای افزایش مقاومت و زیبایی ام دی اف ها از روکش هایی بر سطح آنها استفاده می کنند. برای تولید یک سازه با کیفیت باید تجهیزات و متریال پیشرفته و با کیفیتی به کار رفته شود که بتوان محصول چوبی خوبی را تولید کرد.

چسب دستگاه وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بمنظور چسباندن روکش از چسب های مخصوص و محکمی استفاده می شود. چسب ها در انواع مختلف در بازار عرضه شده که نحوه استفاده هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است. چسب وکیوم از آن دسته از چسب هایی است که باید با استفاده از دستگاه های پیشرفته بر سطح ام دی اف روکش ها را چسباند. در ادامه در خصوص نحوه روکش کردن ام دی اف و چسب دستگاه وکیوم برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.


آشنایی با چسب دستگاه وکیوم

همانطور که گفته شد برای افزایش کیفیت تخته های ام دی اف از روکش های متفاوتی بر سطح آن استفاده می شود. برای روکش کردن ام دی اف باید از دستگاه و ابزار های مختلفی استفاده کرد بطوریکه چسب کاملا دو سطح را به یکدیگر بچسباند.

در واقع با استفاده از این نوع دستگاه شما به راحتی می توانید روکش را بدون وجود مشکل بر سطح ام دی اف چسباند. این دستگاه محفظه ای به صورت ایزوله شده دارد که به صورت سینی شکل در دستگاه قرار گرفته است.

در قسمت زیرین سینی دستگاه وکیوم سوراخ های ریزی تعبیه شده است که این سوراخ ها در انتها به پمپ هایی متصل شده اند. در این پمپ های آب یا روغن های در گردشی وجود دارد. این تجهیزات به کار رفته در دستگاه سبب شده که به بهترین حالت ممکن روکش بر سطح ام دی اف پرس شود.

جزئیاتی در خصوص چسب دستگاه وکیوم

همانطور که گفته شد برای چسباندن و پرس روکش بر سطح ام دی اف باید از چسب و دستگاه های پیشرفته ای استفاده شود. دستگاه وکیوم از آن دسته از دستگاه های پیشرفته در صنعت سازه های چوبی است. این نوع دستگاه به گونه ای طراحی شده اند که دارای یک سینی بر سطح دستگاه است که صفحه چوبی و پانل مورد نظر شما بر سطح آن قرار خواهد گرفت.

المنت های حرارتی در قسمت پایین هد دستگاه، تعبیه شده اند. همچنین بدنه دستگاه طوری طراحی شده که از اتلاف گرما و حرارت جلوگیری می کند. برای کار کردن با این دستگاه، هد کاملاً بسته می شود.

پس از بسته شدن هد، عملیات وکیوم بر سطح ام دی اف شروع می شود. در هنگام شروع عملیات میزان گرمای مورد نیاز در دستگاه به طور اتومات تنظیم می شود. پمپ های قرار گرفته شده در زیر سینی محفظه، هوایی را در داخل آن ایجاد می کند.

پس از ورود هوا و ایجاد خلا در محفظه، فشار بر سطح ام دی اف وارد می شود. فشاری که بر سطح کار وارد می شود، معادل با ۶۵۰۰ کیلوگرم است. فشارهای وارد شده بر سطح کار به طور یکسان بر سطح وارد می شود. این مقدار فشار می تواند به راحتی روکش را بر روی سطح ام دی اف به طور کامل و بدون هیچ خلایی پرس کند.

نحوه روکش ام دی اف با استفاده از دستگاه چسب چگونه است؟

جهت روکش سطح تخته چوب ام دی اف باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که به بهترین شکل ممکن این کار انجام شود. ابتدا باید سطح کار را به طور کامل از گرد و غبار های موجود پاک کرد.

هنگامی که پانل چوبی مورد نظر در دستگاه قرار می گیرد در محفظه ای قرار داده می شود که امکان ورود هیچ گرد و غباری به داخل آن نیست. بسیاری از تولید کنندگان برای تمیز تر شدن سطح کار آن قسمت را به طور کامل ایزوله می کنند.

با کمک نایلون یا جدا کردن این قسمت از سایر قسمت ها این دستگاه را می توان به طور کامل ایزوله کرد. پس از رعایت این نکات سطح چسب را با استفاده از پیستوله پاشش بر سطح ام دی اف اسپری می کنند.

هرچه چسب بهتر بر سطح ام دی اف پخش شود، نتیجه کار بهتر خواهد بود. پخش کامل چسب بر سطح کار از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. پس از چسب زنی، ام دی اف را در سینی دستگاه قرار می دهند.

سپس با استفاده از رول گیر روکش را بر سطح تخته های ام دی اف قرار می دهند. باید مطمئن شوید که روکش به طور کامل بر سطح ام دی اف قرار گرفته است. در نهایت پس از انجام این اقدامات با استفاده ار پرس، روکش آغشته به چسب بر سطح ام دی اف پرس می شود.

همچنین باید دقت داشته باشید که روکش بطور کاملا صاف و یکدست بر سطح کار قرار گیرد. دستگاه وکیوم با ایجاد مکش و خلا سبب جلوگیری از ایجاد چروک بر سطح ام دی اف خواهد شد.

مزیت استفاده از این محصول

با استفاده از دستگاه وکیوم روکش بدون هیچ فاصله ای و به طور کامل بر سطح ام دی اف پرس می شود. همچنین با استفاده از این دستگاه و روکش صفحات فشرده چوبی می توانید طول عمر آن ها را افزایش دهید چرا که وجود روکش بر سطح ام دی اف محصول شما را در مقابل عوامل مخرب مقاوم می کنند و عمر مفید آن ها بطور چشمگیری افزایش می یابد.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

چسب دستگاه ممبران


چسب دستگاه ممبران نمونه ای از چسب های پلیمری است که به صورت تخصصی برای روکش کردن سطح ام دی اف تولید می شود.

چسب دستگاه ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ویژگی هایی که در تولید این نوع از چسب ها مد نظر قرار گرفته شده به گونه ای است که امکان جدا شدن روکش از سطح ام دی اف را به صفر می رساند.


اهمیت ویژگی های چسب دستگاه ممبران

از جمله ویژگی هایی که باید در این نوع از چسب ها مورد بررسی قرار گیرد را می توان قدرت مقاومتی آنها در برابر رطوبت دانست. در این نوع از چسب های ممبران این ویژگی سبب می شود تا ام دی اف روکش شده را بتوان در کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار داد.

در صورتی که در ساخت چسب های ام دی اف این ویژگی مد نظر قرار نگیرد، نمی توان گفت که این چسب ها دارای کیفیت بالایی هستند.

چسب های ممبران باید دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت باشند. این ویژگی از طریق ترکیباتی که در چسب های پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد، به وجود می آید. ضد حرارت بودن سبب می شود تا ام دی اف روکش شده در برابر دمای بالا بتواند مقاومت کند و دچار آسیب نشود.

از آنجایی که چسب دستگاه ممبران دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی است ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت است. در چسب های دو جزئی همانطور که از اسم آن مشخص است علاوه بر چسب وکیوم از ماده دیگری به نام ایزو سیانول به عنوان هاردنر و برای بالا بردن خاصیت چسبندگی و مقاومت حرارتی این چسب ها استفاده می شود.

این ویژگی می تواند چسب مورد نظر را دارای دوام بالاتری کند. به همین دلیل در زمان قرارگیری در شرایط دمایی بالا روکش مورد نظر از سطح ام دی اف جدا نمی شود.

در چسب های تک جزئی این قضیه حکم فرما نیست. زیرا ماده هاردنر یا ایزوسیانات در ترکیبات اصلی چسب وجود دارد. بر این اساس در زمان پرس چسب با روکش مورد نظر واکنش می دهد. طی این جریان عملیات چسبیدن انجام می شود.

کاربرد چسب های تک جزئی امروزه بسیار بیشتر از انواع دیگر چسب ممبران است. نحوه استفاده از این چسب ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارا هستند، سبب شده است تا تقاضا برای این چسب ها افزایش یابد.

چگونه کیفیت چسب های ممبران را بالاتر ببریم؟

چسب دستگاه ممبران از جمله چسب هایی است که برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شود. سطح ام دی اف صاف است. این امر می تواند سرعت چسبیدن روکش ها را بالاتر ببرد.

با این حالا نیاز است تا در زمان اسپری کردن چسب وکیوم در ابتدا سطح آن را  با سنباده زدن صاف تر کنید تا هیچ گونه برآمدگی و ناصافی روی آن وجود نداشته باشد. بعد از این مرحله باید قسمت های سنباده زده شده تمیز شود تا گرد و غباری موجود روی ام دی اف برداشته شود.

در دستگاه های وکیوم  قدیمی روکش ام دی اف به صفحه بالایی این دستگاه می چسبید و تحت حرارت بالایی گرم میشد. این ویژگی در دستگاه های نسل جدید وجود ندارد. زیرا انرژی و هزینه زیادی از این طریق صرف می شود. همچنین گرمای زیاد سبب می شد تا از کیفیت روکش مورد نظر خود کاسته شود. به همین دلیل در دستگاه های جدیدتر از المنت های حرارتی برای این منظور استفاده شده است.

با این حال این ویژگی در دستگاه وکیوم نوعی عیب محسوب می شود. زیرا پی وی سی مورد نظر در اثر گرما نرم می شود و در زمان قرار گیری در سطح ام دی اف امکان چروک شدن آن وجود دارد.

برای جلوگیری از این مشکل در دستگاه های جدید فشار هوا از طریق معکوس کردن پمپ به زیر لایه های پی وی سی فرستاده می شود و از چروک شدن آنها در زمان قرارگیری در سطح ام دی اف جلوگیری می کند. این امر می تواند کیفیت روکش و چسب زنی را بالاتر ببرد.

فشار هوا در دستگاه وکیوم چه مزیتی دارد؟

فشار هوا سبب ایجاد خلا در بین لایه پی وی سی و ام دی اف می شود. به همین دلیل روکش ها به راحتی روی چسب دستگاه ممبران قرار می گیرند و پرس می شوند. بعد از این مرحله پی وی سی مورد نظر باید خنک شود. زیرا تحت تاثیر گرما انبساط پیدا کرده و کشیده شده است. خنک کردن پی وی سی می تواند از برگشتن آن به حالت اولیه خودداری کند. در نتیجه کیفیت ام دی اف از این طریق بالاتر می رود.

روکش های پرایمر دار چگونه کیفیت چسب کاری را افزایش می دهند؟

جنس روکش مورد نظر نیز تا حدود زیادی می تواند کیفیت چسب کاری را بالاتر ببرد. از روکش هایی استفاده کنید که پرایمر دار باشند. این امر تا حدود زیادی از ایجاد مشکلات بعد از پرس کردن روکش می کاهد.

پرایمر ها موادی هستند که به رنگ سفید در بازار وجود دارند. این مواد در پشت روکش های پی وی سی قرار داده می شوند. این محصولات می توانند به عنوان حد واسط بین چسب و پی وی سی عنوان شوند. طی استفاده از پرایمرها پیوند های قطبی بین چسب و روکش ها ایجاد می شود و از این طریق واکنش صورت می گیرد.

نکات چسب زنی برای روکش های ام دی اف

  • برای چسب زدن باید مقدار مناسبی از این مواد را روی سطح ام دی اف اسپری کرد. میزان جذب چسب در هر کدام از قسمت های ام دی اف متفاوت است. به همین دلیل در سطوح بالایی ام دی اف مقادیر 60 تا 80 و میزان 98 تا 100 گرم در هر متر مربع چسب برای روکش کردن لبه های ام دی اف مورد نیاز است.
  • زمانی که چسب روی سطح ام دی اف پاشیده می شود ضخامت آن باید بین 0. 1 تا 0. 2 میلیمتر باشد. ضخامت بیشتر در زیبایی ام دی اف تاثیرات منفی را بر جای می گذارد.
  • دمای فعال سازی چسب باید 50 درجه سانتی گراد باشد.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

چسب چوب ممبران


چسب چوب ممبران نمونه ای برتر از چسب چوب های تولید شده در زمینه صنعت ام دی اف و چوب است. به واسطه این چسب چوب می توانید روکش را به راحتی روی سطح ام دی اف پرس کنید. این نوع از چسب از ماده ای پلیمری ساخته می شود که دارای مزیت های بسیاری در تولید لوازم و تجهیزات چوبی است.

چسب چوب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این چسب در آزمایشگاه و تحت واکنش های متفاوتی بر پایه آب ساخته می شود. ساختار مولکولی این چسب به دلیل وجود ترکیبات اکسیژن و نیتروژن در برابر رطوبت از خود مقاومت بالایی را نشان می دهد. در نتیجه در شرایط آب و هوایی مرطوب می توان از این چسب برای تولید محصولات چوبی استفاده کرد.


ویژگی های منحصر به فرد چسب چوب ممبران

برای اینکه بدانید مزیت های این نوع از چسب چوب چیست باید با ویژگی های این نوع از چسب ها آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید در انتخاب نوع چسب ممبران دقت بیشتری کنید. در ادامه این مقاله در مورد ویژگی های این نوع از چسب چوب اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهیم.

1. چسب چوب ممبران به دلیل خاصیت چسبندگی و ویسکوزیته بالا به مقدار 2400 مگاپاسکال در ثانیه، توانسته در صنعت چوب کاربری های متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل روکش کردن سطح ام دی اف از طریق این نوع از چسب ها باید با دقت بالا انجام شود.

2. مقاومت حرارتی صفحات ام دی اف روکش شده باید در حد بالایی باشد. در این صورت در برابر دمای زیاد از خود پایداری و ماندگاری بیشتری را نشان می دهد. به همین دلیل در چسب های دو جزئی از نوعی ماده ای به نام ایزوسیانول به عنوان جزء دوم استفاده می کنند تا ویژگی مقاومت حرارتی چسب را افزایش دهد.

با این حال در چسب های تک جزئی ماده ی دومی اضافه نمی شود. بدین وسیله نیازی به  ایجاد شرایط برای مخلوط کردن این نوع از چسب ها با ماده ای دیگر نیست. بنابراین کار با چسب های دوجزئی راحت تر و سریع تر است ضمن اینکه از مقاومت خوبی نیز برخرودار هستند. بطوریکه این چسب ها در برابر شرایط دمایی تا 130 درجه سانتیگراد مقاومت بسیار خوبی دارند.

3. چسب های وکیوم نسل جدید با تغییرات ساختاری که در ترکیبات آنها ایجاد شده است دیگر نیازی به درجه حرارت بالا برای فعال سازی ندارند. دمای بالا در واقع خاصیت و کیفیت این نوع از چسب ها را کاهش می دهد.

به همین منظور چسب های تولید جدید دارای دمای فعال سازی پایین تری، تقریبا 55 درجه سانتیگراد هستند. این دمای پایین مزیت های بسیاری را برای صاحبان مشاغل صنایع چوبی ایجاد می کند.

چگونه بهترین چسب چوب ممبران را تشخیص دهیم؟

چسب ممبران به صورت پاششی استفاده می شود. به این صورت که چسب از طریق پیستوله های پاشش روی سطح ام دی اف پخش می شود. میزان فشار ممکن در زمان پاشش چسب عاملی تاثیرگذار است و در کیفیت و مرغوبیت چسب مورد نظر نقش دارد.

به همین دلیل می توان گفت که چسب چوبی دارای بهترین کیفیت است که با فشار مناسبی روی سطح ام دی اف قرار گیرد. این امر در کارایی دستگاه پرس نیز تاثیر گذار است. زیرا فشار کمی از این طریق به دستگاه وارد می شود.

یکی دیگر از فاکتورهایی که تعیین می کند کدام نوع از چسب ممبران دارای کیفیت مطلوبی است، زمان تاثیر گذاری و چسبندگی چسب است. چسب های ممبران بعد از پاشش تا 24 ساعت آماده وکیوم شدن هستند.

طولانی تر بودن این زمان می تواند به نفع مصرف کننده باشد. زیرا مصرف کننده تا زمان بیشتری می تواند از قطعات ام دی اف روکش شده استفاده کند. ممکن است این زمان در برخی از چسب های چوب ممبران تا 72 ساعت نیز به طول بیانجامد.

اطلاعات مناسبی در مورد استفاده از چسب چوب

همانطور که گفته شد این چسب چوب چسبی مناسب برای تولید لوازم چوبی است. بدون این چسب امکان روکش کردن چوب های ام دی اف وجود ندارد. به واسطه این چسب می توانید ام دی اف مورد نظر خود را با روکش های متنوع سفارش دهید.

برای اینکه بتوانید در مورد این چسب چوب و نحوه استفاده از آن مطلع شوید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • برای فعال سازی چسب چوب ممبران در ابتدا آن را در دستگاه وکیوم گرم می کنند تا به دمای مناسب برای فعال سازی برسد. این دما در چسب چوب ممبران تا 50 درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود. دمای بالاتر می تواند کیفیت تخته ام دی اف نهایی را کمتر کند. همچنین دمای پایینتر از این مقدار نیز چسبندگی مناسب را ایجاد نخواهد کرد.

  • چسب مورد نظر را باید در پیستوله های پاششی ریخت. سپس به راحتی بر روی سطح اسپری کرد. قطر نازل پیستوله مورد نظر باید از 1.7 تا 2 میلیمتر در نظر گرفته شود. در غیر این صورت اسپری چسب به درستی صورت نمی گیرد و سطح مورد نظر دارای ضخامت یکدستی نمی شود.

  • نباید به میزان زیادی از این چسب روی سطح ام دی اف استفاده شود. این امر در کیفیت ام دی اف تاثیر منفی ایجاد می کند. ضخامت مورد نظر 0.1 الی 0.2 میلیمتر در نظر گرفته می شود.

  • فشار مورد نیاز برای پاشش چسب یکی از عواملی است که باید در زمان اسپری کردن به وسیله پیستوله مد نظر قرار گیرد. این فشار از 4 تا 6 بار است.

  • به هنگام اسپری چسب فاصله پیستوله تا سطح کار نباید از 25 سانتی متر بیشتر یا کمتر باشد. در این صورت توده ای از چسب روی سطح مورد نظر ایجاد می شود.

  • مدت زمانی که صرف واکنش چسب با سطح روکش می شود معمولا 120 ثانیه در نظر گرفته می شود. زمان کلی از پاشش چسب تا وکیوم کردن و پایان عملیات نباید از 300 ثانیه بیشتر باشد. زیرا کیفیت روکش ام دی اف را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • میزان چسب مورد مصرف در سطح ام دی اف 60 تا 80 گرم در هر متر مربع و در لبه های کار و قسمت های برش خورده ام دی اف 80 تا 100 گرم است.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

بهترین چسب وکیوم


بهترین چسب وکیوم چسبی است که دارای ویژگی های مناسب و قابل قبولی برای کاربرد باشد. به واسطه خواص چسب وکیوم می توانید تشخیص دهید که کدام نوع از این چسب ها جز بهترین محسوب می شوند.

بهترین چسب وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله خوگر پلاس : به همین دلیل در این مقاله برخی از ویژگی های بهترین چسب وکیوم را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

تک جزئی بودن چسب وکیوم

یکی از مهمترین ویژگی هایی که چسب های وکیوم پرطرفدار دارند، تک جزئی بودن آنها است. چسب های ممبران در نوع تک جزئی خود نیازی به جز دوم برای مخلوط کردن ندارند. به همین دلیل نیازی به صرف هزینه بیشتر برای خرید چسب دوجزئی نیست.

همچنین تک جزئی بودن چسب ممبران به افراد این امکان را می دهد تا عملیات و فرایند روکش کردن ام دی اف را با سرعت بیشتری انجام دهند. زیرا نیاز به صرف زمان بیشتر برای ترکیب جز دوم چسب نیست. اما در چسب های دو جزئی ممبران استفاده از ایزوسیانول برای ترکیب با چسب ضروری است. این ماده سبب می شود تا چسب فعال شده و مقاومت آن بالاتر رود.

بدون این ماده چسب نمی تواند خاصیت چسبندگی و کیفیت بالا داشته باشد. به همین دلیل بیشتر افراد استفاده از چسب تک جزئی وکیوم را ترجیح می دهند و تقاضا برای این نوع از چسب ها بسیار زیادتر از چسب های دو جزئی است.

چسبندگی بسیار زیاد چسب وکیوم


از جمله ویژگی های بسیار مهمی که می تواند بهترین چسب وکیوم را مشخص کند، داشتن چسبندگی بالایی است که باید در این محصول مشاهده شود. بدون این ویژگی نمی توان گفت که چسب مورد نظر برای روکش ام دی اف مناسب است.

چسبندگی بالا سبب می شود تا روکش مورد نظر به راحتی روی ام دی اف بچسبد. از این طریق امکان جدا شدن آن تحت شرایط مختلف از بین می رود. یکی از مسائلی که سبب می شود که کیفیت ام دی اف بسیار پایین بیاید، روکش هایی است که به طور کامل چسبانده نمی شود.

ایجاد فشار و پرس بعد از چسب کاری از جمله اقداماتی است که به چسبندگی بیشتر کمک می کند. چسب هایی که چسبندگی بالایی دارند گزینه مناسبی برای روکش کردن ام دی اف هستند.

ویسکوزیته بهترین چسب ممبران باید حدود ۲۵۰۰ مگاپاسکال در ثانیه باشد. این عدد می تواند قدرت چسبندگی وکیوم را نشان دهد. چسب ممبرانی که دارای ویسکوزیته کمتر از این مقدار باشد به عنوان بهترین چسب وکیوم در نظر گرفته نمی شود.

مقاومت فوق العاده در برابر حرارت بالا

از جمله ویژگی هایی که باید چسب ممبران داشته باشد، مقاومت حرارتی بالا است. حال سوال اینجاست که مقاومت حرارتی به چه معناست؟ در جواب به این پرسش باید گفت که چسب هایی که دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند به راحتی در برابر گرما و دمای زیاد خاصیت خود را دست نمی دهند.

این نوع از چسب ها را بهترین چسب وکیوم می نامند. زیرا در صورت نداشتن این ویژگی برای روکش سطح ام دی اف مناسب نیستند. چسب های تک جزئی دارای مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به چسب های دو جزئی وکیوم هستند.

این امر نیز به دلیل روش تولید آنها است. در ترکیبات چسب های ممبران دو جزئی ماده ای که سبب بالا رفتن مقاومت حرارتی چسب می شود، ایزوسیانات است. این ماده در آزمایشگاه و در مراحل ساخت چسب وکیوم به آن اضافه می شود. در نتیجه نیاز به افزودن جزء دوم ایزو سیانول به چسب ممبران نیست.

این امر سبب می شود تا مقاومت حرارتی چسب ممبران بالاتر رود. بدین منظور آنها انتخاب مناسب تری برای روکش کردن ام دی اف می شوند.

دارای خاصیت ضد رطوبت

رطوبت جز عواملی است که به سرعت می تواند به ام دی اف آسیب وارد کند. وقتی چوب و محصولات چوبی در مجاورت آب قرار می گیرند به سرعت شروع به جذب آب می کنند. آب به سطح ام دی اف نفوذ پیدا کند و از این طریق باعث از بین رفتن بافت ام دی اف و برآمده شدن آن خواهد شد.

یکی از ویژگی های مهم چسب های ممبران، خاصیت ضد رطوبت آنها است. از آنجایی که این چسب ها بر پایه آب ساخته می شوند، و با دارا بودن ترکیبات اکسیژن و نیتروژن به راحتی می توانند مقاومت بالایی را در برابر آب و رطوبت را ایجاد کنند.

بدین طریق ویژگی ضد آب بودن چسب وکیوم می تواند سبب شود تا کیفیت ام دی اف بالا رود. در نتیجه رطوبت به زیر روکش ام دی اف وارد نمی شود و کاربران می توانند با خیال راحت در هر شرایطی از ام دی اف استفاده کنند.

دارای دمای فعال سازی بسیار پایین

از جمله ویژگی هایی که می تواند بهترین چسب وکیوم را مشخص کند، دمای فعال سازی چسب ممبران است. این ویژگی سبب می شود مزیت های بسیاری برای صاحبان کارگاه ها و صنایع چوبی ایجاد شود. به واسطه دمای فعال سازی پایین انرژی کمتری در زمان روکش کردن ام دی اف مصرف می شود.

این امر می تواند در هزینه های ایجاد شده تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد. به طبع هر چقدر دمای فعال سازی کمتر باشد نیاز به انرژی گرمایی و الکتریکی کمتری برای روکش کردن ام دی اف است.

با استفاده از بهترین چسب ممبران می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. زیرا چسب ممبرانی که دارای دمای پایینی است به مراتب کمتر استفاده می شود. با قرار گرفتن لایه ای نازک از این چسب روی ام دی اف چسبندگی لازم برای قرار گیری روکش روی آن ایجاد می شود. دمای فعال سازی پایین ۵۵ درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود.

قیمت مناسب چسب وکیوم در برابر کیفیت بالا

یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند بهترین چسب وکیوم را مشخص کند، قیمت مناسبی است که این نوع از چسب ها دارا هستند. از این طریق خرید و سفارش آنها به راحتی انجام می شود.

قیمت های بالا نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالای چسب وکیوم باشد. این تصور را از ذهن خود بیرون کنید. چسب وکیومی بهترین است که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، بتواند قیمت مقرون به صرفه تری را نیز داشته باشد. از این طریق افراد می تواند با اظمینان خاطر از ویژگی های منحصر به فرد کیفی کمی این چسب ها بهره ببرند.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

ترکیبات چسب ممبران


ترکیبات چسب ممبران به یکی از پر کاربرد ترین چسب ها در حوزه تولید ام دی اف تبدیل شده است. این چسب با توجه به انواع مختلفی که دارد تا کنون توانسته کاربران بسیاری از صنف های صنایع چوبی را به خود جذب کند. این چسب مصارف گوناگونی داشته و خاصیت چسبندگی فوق العاده ای دارد.

ترکیبات چسب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ترکیبات شیمیایی که برای تهیه چسب استفاده می شود خاصیت چسبندگی را به آن داده و باعث می شود تا روکش ها به بهترین شکل ممکن چسبانده شوند. این ترکیبات مانع از خراب شدن قطعات شده و روش به کار رفته برای سنتز این چسب ها بر اساس فرمولی خاص است.


ترکیبات چسب ممبران از چیست؟

ساختن این نوع چسب در حال حاضر بر پایه همو پلیمر طبیعی و بر اساس فرمولاسیون کاملا جدید است. این چسب به واسطه اکسیژن و هیدروژن ساخته شده و چسبی کاملا ضد آب است و در صنایع کیفیت خود را حفظ کرده و به دلیل استفاده از ترکیبات خاص  به هیچ وجه موجب بر آمدگی نمی شود.

لایه لاتکس هوشمندی که در ترکیبات چسب به کار رفته شده با شناسایی نوع ام دی اف عملیات کنش را انجام می دهد و پیوند مولکولی بسیار قوی ای را در هنگام تماس با سطح ام دی اف به وجود می آورد.

این چسب به دلیل استفاده از ترکیبات اکسیژن و نیتروژن، مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت داشته و با توجه به مقاومت بالایی که در برابر حرارت و کنش شیمیایی دارد در تولید محصولاتی که روکش های براقی دارند از شفافیت بالایی برخوردار است.

ترکیبات تخصصی چسب ممبران

در تولید چسب ممبران از 40 درصد پلیمر طبیعی و مابقی از مشتقات نفتی استفاده می شود. این ترکیبات در حال حاضر موجود و در دسترس است.

پلیمر طبیعی چیست؟

پلیمر طبیعی جایگزینی برای کاهش استفاده از پلیمر های مصنوعی و فسیلی است و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست ساخته شده است. پلیمر طبیعی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد در ساخت چسب کاربرد زیادی داشته و خاصیت انعطاف پذیری نیز به چسب می دهد. یکی از ترکیبات مورد استفاده در پلیمر طبیعی استفاده از رزین است.

رزین چیست؟ رزین یک ماده چسبناک بوده و معمولا در الکل حل می شود اما به هیچ وجه در آب حل نمی شود. چسب هایی که در ترکیبات آن ها از رزین استفاده شده باشد در زمان خشک شدن تبدیل به ماده ای جامد می شوند. این چسب جزء چسب های دو جزئی است و در ترکیبات چسب ممبران کاربرد زیادی دارد. رزین نیز به انواع مختلفی تقسیم می شود.

رزین اپوکسی چوب یک ماده شیمیایی است که در ترکیبات چسب کاربرد زیادی دارد. این ماده پس از خشک شدن حالت کریستالی و شفاف پیدا کند و در نهایت به صورت ماده جامد و بی رنگ در می آید. این ماده به منظور ضد آب کردن تمام سطوح و تثبیت آن استفاده می شود.

مشتقات نفتی مورد استفاده در ترکیبات چسب ممبران

هیدروژن و کربن اجزای تشکیل دهنده چسب ممبران، جز فرآورده هایی نفتی به حساب می آیند که در ساخت چسب های ممبران کاربرد زیادی دارد و جز مواد اصلی مورد استفاده در ترکیبات این نوع چسب به کاربرده می شوند.

ایا همه کشورها توانایی تولید چسب ممبران را دارند؟

ترکیبات این نوع چسب با توجه به فرمولاسیون پیشرفته ای که دارند در کشور های محدودی که به این فرمولاسیون دسترسی دارند ساخته می شود. این چسب تنها در 5 کشور به صورت تخصصی تولید می شود که مهم ترین این کشور ها آلمان است. کشور ما نیز در حال حاضر توانسته با به کار گیری فرمول جدید در این زمینه به خود کفایی برسد و ترکیبات این نوع چسب را تولید کند.

محدودیت های تولید چسب ممبران

به دلیل انحصاری بودن مونومر هایی که در ساخت ترکیبات چسب ممبران استفاده می شود این موضوع به چالشی تبدیل شده تا تولیدکنندگان در تولید این چسب با مشکل مواجه شوند.

تولید کنندگان با استفاده از پلیمر طبیعی به جای ایزو سیانات که دسترسی به آن بسیار محدود است تاکنون موفق به تولید چسب ممبران شده اند که این کار بسیار پیچیده و سخت است.

شرایط نگهداری از چسب ها                                     

با توجه به استفاده از مواد خاص در ترکیبات چسب ممبران هر کدام از این چسب ها باید در شرایط خاص نگهداری شوند. این چسب ها باید در دمای ایده آل یا حداقل دمای ممکن نگهداری شده و حداکثر زمان نگه داری این چسب ها 6 ماه است. همچنین برای جابجایی این چسب ها در فصول مختلف باید دمای چسب را بررسی کرد و شرایط خاصی را برای آن ها در نظر گرفت.

بنابراین اگر قصد تولید چسب های ممبران را دارید و می خواهید در این زمینه به خود کفایی برسید ابتدا باید با ترکیبات سازنده آن آشنایی کامل داشته و سپس شروع به سنتز آن کنید. از آن جایی که تولید چسب های ممبران نیازمند فرمولاسیون خاص و پیشرفته است بنابراین توصیه می شود بعد از تحقیقات و مطالعات گسترده اقدام به جمع آوری ترکیبات چسب و سپس تولید آن کنید.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.