مبل

مبلمان منزل

مبل

مبلمان منزل

فرش وینتیج ترک

فرش وینتیج ترک :فرش وینتیج عبارت است از فرش های کهنه نمایی که شبیه فرش های دستبافت یا ماشینی کهنه هستند. از آنجایی امروزه افراد زیادی به فرش های دستبافت کهنه علاقه دارند ولی قیمت این فرش ها سرسام آور است؛ فرش وینتیج جایگزین آن ها شده است.

بنابراین شما نیز جهت کاهش هزینه های خود می توانید، فرش وینتیج را تهیه کنید. در خرید فرش وینتیج باید به انواع این فرش ها و ویژگی های آن ها توجه کنید. زیرا قیمت فرش های وینتیج تحت تاثیر خصوصیات آن ها است.

فرش وینتیج ترک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکدهفرش وینتیج نیز مانند فرش های عادی دارای انواع مختلفی از نظر رنگ، طرح، نقش، متراژ وغیره است. همچنین فرش های وینتیج دارای انواع ماشینی و دستبافت هستند. در این مقاله جهت آشنایی شما با یکی از بهترین فرش ها به معرفی فرش وینتیج ترک می پردازیم.

ویژگی های فرش وینتیج ترک

فرش ترک وینتیج همانطور که گفته شد یکی از انواع فرش های کهنه نما است که به دو شکل دستبافت و ماشینی وجود دارد. البته امروزه نمونه فرش ماشینی ترک بسیار معروف تر و پرفروش تر است. فرش ترک وینتیج نسبت به دیگر فرش ها، ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی دارد که در ادامه برخی از مهم ترین نکات آن را شرح می دهیم. طوری که در خرید این فرش دچار مشکل نشوید.

رنگ بندی روشن

یکی از مهم ترین خصوصیات فرش ترک وینتیج رنگ بخصوص این فرش ها است. همانطور که می دانید فرش های وینتیج در انواع رنگ ها تولید می شوند. اما فرش های ترک وینتیج طیف رنگی بخصوصی دارند که تنها سلیقه برخی افراد است. به شکلی که این فرش ها در رنگ های روشنی همچون کرمی، قرمز روشن، خاکستری وغیره بافته می شوند.

هارمونی با دکوراسیون های مختلف

مهم ترین دلیل افراد در خرید فرش های وینتیج ترک و پرطرفدار بودن رنگ روشن این فرش ها، ایجاد هارمونی بسیار مناسب با تمامی محیط ها است. زیرا رنگ روشن و خنثی فرش های ترک با تمامی دکوراسیون ها و محل های مختلف همچون منازل، رستوران ها، کافه ها و بسیاری مکان های دیگر به راحتی هماهنگی ایجاد می کند.

طرح شکل های هندسی

به طور کلی فرش ها بر اساس محل بافت و افراد بافنده آن دارای طرح ها و نقش های متنوعی هستند. فرش ترک یکی از انواع طرح فرش ها است. این نوع فرش برخلاف فرش های سنتی ایرانی در نقش های آن از گل ها و بوته ها استفاده نشده است.

بلکه طرح فرش های وینتیج شکل های هندسی دارد. به صورتی که در این فرش ها شکل هایی همچون مستطیل، مربع، لوزی وغیره بسیار به چشم می خورد. طرح ساده و شیک فرش های وینتیج باعث می شود که شلوغی و آشفتگی محل مورد نظر شما را کاهش دهد.

با استفاده از این فرش ها در دکوراسیون خود می توانید مبل ها و میزهایی که دارای طراحی زیاد نقش دار هستند، استفاده کنید؛ بدون اینکه آشفتگی در دکور ایجاد شود.

طول عمر زیاد و عدم پرز دهی

یکی از مهم ترین مسائل در خرید فرش مقاومت و ماندگاری آن است. مبنای این ویژگی جنس و الیاف به کاررفته در فرش است. فرش های وینتیج ترک جنسی بسیار مقاوم تر از فرش های دیگر دارند. به طوری که با خرید آن ها می توانید نسبت به کارایی فرش خود تا سال ها اطمینان حاصل کنید.

همچنین الیاف به کاررفته در فرش وینتیج به صورتی است که هیچ گونه پرزی ایجاد نمی کند. شاید توجه کرده باشید که بسیاری از فرش ها در زمان خرید و در ابتدایی ترین روزهای استفاده از آن، پرز زیادی به وسایل و لباس های شما می چسبد. به همین جهت با خرید فرش های وینتیج با این مشکل رو به رو نخواهید شد.

قیمت فرش وینتیج ترک

از جمله نکات قابل توجه در خرید فرش قیمت آن ها است. قیمت یک فرش بر اساس ویژگی ها، مقاومت، متراژ وغیره قابل افزایش یا کاهش است. به همین جهت فرش های وینتیج ترک نیز دارای قیمت های مختلفی هستند.

به شکلی که هر اندازه متراژ فرش مورد نظر شما بیشتر باشد؛ قیمت آن بالاتر خواهد بود. همچنین کیفیت، مقاومت، جنس فرش ترک وینتیج باعث افزایش قیمت آن است. اما نکته قابل توجه این است که قیمت فرش های وینتیج نسبت به فرش های دستبافت کهنه بسیار ارزان تر است.

همانطور که می دانید فرش های دستبافت کهنه با توجه به قدمت و مقاومت زیاد آن ها، قیمت سرسام آوری دارند. اگر علاقه مندان به این نوع فرش ها، فرش وینتیج را تهیه کنند؛ هزینه کم تری را پرداخت خواهند کرد.

فرش وینتیج ترک خود را آنلاین بخرید

خرید فرش وینتیج به دو روش آنلاین و خرید از فروشگاه های فرش انجام می شود. قیمت خرید فرش به صورت آنلاین، بسیار ارزان تر از خرید حضوری است. زیرا در خرید آنلاین افراد نمی توانند جنس و چگونگی فرش را لمس کنند. در عین حال عکس و ویژگی های فرش در سایت ارائه می شود.

همچنین در خرید آنلاین فرش شما از مشاوره رایگان در رابطه با قیمت آن، جنس فرش، رنگ، طرح فرش وغیره بهره مند خواهید شد. ضمن اینکه بسیاری از سایت های فروش فرش ترک وینتیج، فرش خریداری شده توسط شما را به صورت رایگان به محل مورد نظر ارسال می کنند.

بنابراین جهت بهره مندی از فرشی با کیفیت ضمن پرداخت کمترین هزینه و برخورداری از خدمات سایت های فروش فرش وینتیج، بهتر است به این سایت ها مراجعه کنید و فرش مورد نظر خود را بخرید.

بنابراین جهت بهره مندی از تمام ویژگی های فرش وینتیج می توانید آن را از سرای ابریشم خریداری کنید.


اگر فرش ترک وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

فرش مدل وینتیج

فرش مدل وینتیج : اگر جز آن دسته از افراد علاقه مند به سبک های مدرن و کلاسیک هستید پس تا کنون باید نام وینتیج به گوشتان رسیده باشد. وینتیج ها بازگشتی به سبک های قدیمی بوده و مناسب برای افرادی است که سبک قدیمی را برای دکوراسیون منزل خود می پسندند.

فرش مدل وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این دسته از فرش ها در طرح ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه شده اند. اگر این دسته از فرش ها را برای منزل خود خریداری می کنید باید بدانید که از ذوق هنری و اصالت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی فرش مدل وینتیج خواهیم پرداخت.

ویژگی فرش مدل وینتیج

این فرش در رنگ های روشن و مناسب دکوراسیون های مدرن طراحی شده است. طراحی و ظاهر این فرش چشم هر بیننده ای را به سوی خود می کشاند. زیبایی و چشم نوازی این فرش از جمله مواردی است که تا کنون توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. استفاده از این فرش نشانگر اصالت، ذوق هنری و سلیقه صاحب خانه است. همچنین این فرش تا کنون توانسته نظر بسیاری از افراد را در خارج از کشور به خود جلب کند. بسیاری از افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند جهت حفظ اصالت خود این فرش را خریداری می کنند.

قیمت مناسب فرش وینتیج از دیگر ویژگی های بارز این فرش است. با وجود اینکه قیمت این فرش ها از فرش های ماشینی کمی بیشتر است ولی در مقایسه با فرش های دستبافت ایرانی از قیمت بهتری برخوردار هستند.

از دیگر ویژگی های این فرش می توان به نرمی و لطافت بالای آن اشاره کرد. بر خلاف ظاهر فریبنده ای که این فرش ها دارند، بسیار نرم و لطیف بوده و احساس راحتی را به مشتریان خود می دهند. جنس این فرش ها بیشتر از نخ صد در صد آکریلیک بوده و ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، ظاهری زیبا دارند.

فرش مدل وینتیج برای چه فضایی مناسب است؟

این فرش ها را بر حسب سلیقه خود می توانید در هر کدام از فضاهای منزل که تمایل دارید، پهن کنید. به طور معمول از این فرش بیشتر در فضای پذیرایی استفاده می شود. اگر این نمونه از این فرش ها را سفارش دهید جلوه ای خاص به سالن پذیرایی خود بخشیده و نظر بسیاری از افراد را به فرش منزل خود جذب می کنید.

در اتاق خواب نیز می توانید از این فرش استفاده کنید. با تهیه فرش وینتیج در ابعاد کوچک می توانید باعث جالب به نظر رسیدن فضای اتاق شده و سبک کلاسیک را به اتاق خواب خود هدیه دهید.

شرایط خرید فرش مدل وینتیج

شما می توانید برای خرید این مدل فرش از دو طریق اقدام کنید. اولین راه مراجعه حضوری به فروشگاه هایی است که این فرش را موجود دارند. در روش دوم نیز می توانید از طریق اینترنت اقدام به سفارش فرش مورد نظر خود کنید.

مزایا و معایب خرید اینترنتی فرش وینتیج

یکی از مهم ترین چالش ها هنگام خرید فرش به صورت آنلاین، هزینه آن است. سایت های مختلف نه تنها تمایل دارند که قیمت خوبی برای فرش های خود ارائه دهند بلکه با تبلیغات نظر شما را جلب می کنند. آن ها با تبلیغاتی نظیر تخفیف، حق استفاده از کوپن یا حمل و نقل رایگان باعث کاهش هزینه های خرید شما می شوند.

اگر مدل خاصی مد نظر دارید، قابلیت جستجوی این مدل ها در سایت های فروش فرش، کار را برای شما بسیار آسان می کنند. برای مثال اگر رنگ یا طرح خاصی مد نظر دارید، می توانید با استفاده از گزینه های جست و جو و فیلتر، مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در دسترس بودن را می توان از دیگر مزایای خرید آنلاین این فرش برشمرد. معمولاً به فروشگاه هایی که برای خرید حضوری مراجعه می کنید، ممکن است مدل مورد نظر شما را موجود نداشته باشند. این در حالی است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین طرح دلخواه شما را با همان رنگ موجود دارند.

انتخاب کردن از دیگر مزایای خرید آنلاین فرش وینتیج است. در این روش می توانید ویژگی های مختلف فرش ها را با یکدیگر مقایسه کنید؛ از طرح و رنگ گرفته تا شیوه های مختلف فروش و حمل و نقل.

صرفه جویی در وقت و هزینه نیز از دیگر مزایای این روش است. این روش هیچ گونه هزینه رفت و آمدی برای شما نداشته و موجب صرفه جویی در وقت شما می شود.

اما از طرف دیگر اگر بخواهیم معایب خرید اینترنتی فرش وینتیج را بیان کنیم، می توانیم به این موارد اشاره کنیم. اولین مورد ارزیابی کلی فرش است. شما در این روش نمی توانید جنس فرش را با سایز جنس ها مقایسه کنید و ممکن است بعد از تحویل، جنس فرش بر خلاف تصور شما باشد.

همچنین بسیاری از سایت های اینترنتی امکان باز پس گرفتن کالا را نداشته و اگر کالای شما دارای ایرادی باشد، امکان برگشت آن وجود نخواهد داشت.

مزایا و معایب روش حضوری خرید فرش وینتیج

در این روش شما می توانید به راحتی با جنس فرش از نزدیک آشنا شده و آن را ببینید. همچنین با انتخاب کردن مدل مورد نظر خود دقیقاً همان محصول را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

در این روش کلاهی سر شما نخواهد رفت و با اطمینان فرش خود را خریداری می کنید. با مراجعه به فروشگاه های مخصوص می توانید این نمونه از فرش ها را با فروشگاه های دیگر مقایسه کرده و اقدام به خریداری آن کنید.

از طرفی دیگر باید وقت زیادی را صرف این راه کرده که به طبع هزینه بر خواهد بود. برای مثال شما وقت کافی برای گشتن تمام مراکز خرید فرش را نداشته و از طرفی هزینه سوخت بالایی را باید پرداخت کنید.

خرید فرش به صورت نقد و اقساط نیز از دیگر شرایطی است که فروشندگان برای مشتریان خود ایجاد کرده اند. شما می توانید از بین این دو روش یکی را به دلخواه انتخاب کرده و اقدام به پرداخت هزینه آن کنید.

در این مقاله سعی کردیم به شما یکی از انواع نیازهای انسان که فرش بوده را بگوییم و شرایط آن را برای شما بیان کنیم. فرش مدل وینتیج تا کنون مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و بازار گرمی دارد. با مطالعه این مطلب می توانید اقدام به خرید این فرش از طریق سرای ابریشم نمایید.


اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

فرش مدرن وینتیج

فرش مدرن وینتیج : بسیاری از مردم امروزه خواستار تحولی نو در دکوراسیون منزل خود هستند. استفاده از طراحی مدرن و کلاسیک در طراحی منزل تا کنون نظر بسیاری از افراد علاقه مند به این سبک را به خود جلب کرده است. اگر به دنبال فرش باشید احتمالاً تا کنون اصطلاح فرش کهنه نما به گوشتان رسیده است.

فرش مدرن وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این فرش ها با نام وینتیج یاد می شود که در بسیاری از فروشگاه ها و همچنین سرای ابریشم به چشم می خورد. همانطور که از اسم این فرش پیدا است، این فرش ظاهر قدیمی تر نسبت به عمر آن دارد. در واقع فرش وینتیج فرشی نیست که به مرور زمان کهنه شده باشد، بلکه فرشی با ظاهر نو و طراحی قدیمی است. در این مقاله قصد آشنایی شما با فرش مدرن وینتیج را داریم.

فرش های وینتیج مناسب چه فضاهایی هستند؟

این فرش ها را بر حسب سلیقه خود می توانید در هر قسمتی از منزل تمایل دارید، پهن کنید. به طور معمول از این فرش بیشتر در فضای پذیرایی استفاده می شود. اگر این نمونه از این فرش ها را سفارش دهید، جلوه ای خاص به سالن پذیرایی خود می بخشید.

در اتاق خواب نیز می توانید از این فرش استفاده کنید. با خرید فرش وینتیج در ابعاد کوچک می توانید باعث جلب نظر شده و سبک مدرن را به اتاق خواب خود هدیه دهید.

ویژگی های فرش مدرن وینتیج

زیبایی و چشم نوازی این فرش از جمله مواردی است که تا کنون توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. این فرش در رنگ های روشن و مناسب دکوراسیون های مدرن طراحی شده است. طراحی و ظاهر این فرش چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند. استفاده از این فرش نشانگر اصالت، ذوق هنری و سلیقه صاحب خانه است. این فرش تا کنون توانسته نظر بسیاری از افراد را در خارج از کشور به خود جلب کند. بسیاری از افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند جهت حفظ اصالت خود این فرش را خریداری می کنند.

از دیگر ویژگی های این فرش می توان به نرمی و لطافت بالای آن اشاره کرد. بر خلاف ظاهر فریبنده ای که این فرش ها دارند این است که بسیار نرم و لطیف بوده و احساس راحتی را به مشتریان خود هدیه می دهند. جنس این فرش ها بیشتر از نخ صد در صد آکریلیک بوده و ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، ظاهری زیبا دارند.

قیمت مناسب فرش وینتیج از دیگر ویژگی های این فرش است. با وجود اینکه قیمت این فرش ها از فرش های ماشینی کمی بیشتر است ولی در مقایسه با فرش های دستبافت ایرانی از قیمت بهتری برخوردار است.

شیوه کهنه نما نمودن فرش وینتیج

کهنه نما شدن فرش به این معنا است که فرش، رنگ آمیزی خود را از دست داده باشد. منظور از اینکه فرش رنگ آمیزی خود را از دست بدهد این است که، بافت فرش فرسایش یافته باشد. در گذشته فرش در محل عبور مردم قرار داده می شد تا پاخوری بیشتری پیدا کند یا فرش ها را با خاکستر شستشو می دادند. همچنین آن ها فرش را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب نگه داری می کردند تا آفتاب خوردگی بیشتری پیدا کند.

در حال حاضر برای اینکه این فرش ها مانند طرح های قدیمی شود آن را ماده ای به نام هیپروکلریک شستشو می دهند که حالت ساییدگی به فرش می بخشد. این ویژگی برای فرش های قدیمی نبوده بلکه در کارخانه فرش های نو را با این ماده می شویند. علت این کار به این خاطر است که مقداری از سطح الیاف فرش از بین برود. در این کارخانه ها دستگاه هایی وجود دارد که با دستکاری در الیاف فرش، حالت پا خوردگی به آن می دهند.

مزایای استفاده از فرش مدرن وینتیج

یکی از مزایایی که این فرش نسبت به سایر فرش ها دارد، قیمت آن است. قیمت فرش وینتیج در عین حال که ظاهری بسیار قدیمی دارد، نسبت به فرش های سنتی و دستباف ایرانی بسیار پایین تر است.

این فرش در ابعاد متنوعی عرضه شده که مناسب انواع فضاها بوده و برای محل های مختلف مناسب است.

با توجه به الیاف به کار گرفته شده در این فرش، اصالت و دوام بالای آن بسیار زبانزد است. با خرید این فرش در مدت طولانی به تعویض فرش نیازی نداشته و می توانید مدت زیادی از این فرش استفاده کنید.

این فرش به علت سادگی ولی در عین حال جذابیتی که دارد تا کنون فروش زیادی را از میان مدل های دیگر به خود اختصاص داده است. همچنین اصالت آن مورد توجه بسیاری از افراد خارج از کشور بوده و در جهت صادرات مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد.

شستشوی فرش مدرن وینتیج چگونه انجام می شود؟

این مدل فرش به دلیل وزن پایینی که دارد از شستشوی راحت تری برخوردار است. اگر قصد شستشوی آن در منزل را دارید، بهتر است فرش را در مدت زمان کم و با توجه به دستور العمل های مخصوص شستشو تمیز کنید.

اما در حالت کلی به منظور اینکه فرش شما از هرگونه آسیب مصون باشد، بهتر است آن را به قالیشویی های معتبر و ماهر بسپارید. آن ها با بهره گیری از شیوه های نوین در شستشو مانع از آسیب رسیدن به بافت فرش شما شده و بدون هیچ ایرادی به شما تحویل می دهند.

نحوه خرید فرش های وینتیج

جهت خرید فرش مدرن وینتیج می توانید از چند روش اقدام کنید. خرید اینترنتی و حضوری. در خرید فرش به صورت اینترنتی در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی کرده و آن را پس از سفارش درب منزل تحویل می گیرد.

در روش حضوری باید حوصله زیادی به خرج داده و تمام فروشگاه ها را جستجو کنید. در این روش قادر به گشتن تمام مغازه ها نخواهید بود و خسته کننده است. انتخاب یکی از این دو مورد بستگی به خودتان دارد و می توانید توسط یکی از این روش ها اقدام به خریداری فرش مورد نظر خود کنید.

خرید فرش وینتیج به صورت نقدی یا حضوری از شیوه های پرداخت هزینه فرش است. عده ای از افراد کل هزینه را در ابتدای کار پرداخت کرده و آن را خریداری می کنند؛ عده ای دیگر خرید فرش به صورت قسطی را ترجیح داده و مبلغ فرش را طی چند فقره چک به صورت اقساطی پرداخت می کنند.

سخن آخر اینکه اگر با فرش وینتیج آشنایی نداشتید، حال با این فرش و کلیه ویژگی های آن آشنایی پیدا کرده اید. امیدواریم کمکی در راستای شناخت این فرش به شما کرده باشیم.


اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

فرش ماشینی مدرن

فرش ماشینی مدرن : فرش جزئی جدا ناپذیر از زندگی ایرانی است. فرش ایرانی از دیرباز در دکوراسیون منازل استفاده می شده و شهرتی جهانی دارد.

امروزه با پیشرفت صنعت فرش و توسعه ابزار و ماشین آلات تولید فرش، فرش ها در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند.

فرش ماشینی مدرن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش ماشینی مدرن، از جمله فرش هایی است که در دنیای امروزی بسیار محبوب شده است. فرش های فانتزی و مدرن با تنوع طرح ها و رنگ های چشم نواز امکان تناسب رنگ ها را در خانه شما فراهم می کنند و زیبایی خانه را دو چندان می کنند.

در این مطلب هر چیزی که درباره فرش های ماشینی مدرن نیاز است بدانید، جمع آوری شده است. اگر در فکر خرید یک فرش فانتزی هستید این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

فرش دستباف یا فرش ماشینی؟

فرش دستباف، همیشه جلوه ای خاص در طراحی منازل ایجاد کره است. هنر فرش بافی که از گذشته تا امروز دنبال شده، هنری چشم نواز است که ارزشی والا به فرش های دستباف اعطا می کند. با این حال، با تغییر فرهنگ ها و ورود مدرنیته به زندگی های ایرانی، فرش های ماشینی جایگاه ویژه ای در منازل و محیط های کاری پیدا کردند.

فرش های ماشینی با تنوع در ابعاد، تراکم و طرح های زیبا، برای بسیاری از مخاطبان جذاب تر هستند. در این میان فرش ماشینی مدرن با داشتن طرح های فانتزی و رنگ هایی که کمتر در نمونه های کلاسیک می بینیم، زیبایی خاصی دارد که مخاطبان خود را پیدا کرده است.

فرش ماشینی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید فرش های ماشینی از جمله فرش ماشینی مدرن، در نگاه اول به پرز های آن توجه کنید. پرزهای فرش ماشینی، دوام و ماندگاری فرش را نشان می دهد.

علاوه بر پرز، بافت فرش ماشینی نیز اهمیت ویژه ای دارد. اطلاعات مربوط به بافت را در قسمت پشت فرش مطالعه کنید. تراکم، شمارش گره ها و... از جمله این اطلاعات است.

اگر زیبایی فرش برای شما مهم تر است، فرش هایی که شانه و تراکم بیشتری دارند، تهیه کنید. یکی از دلایلی که دوام فرش های 700 شانه را کمتر از سایر فرش ها می کند، لطیف بودن نخ این فرش هاست.

برای خرید فرش ماشینی خوب، لازم است به مراکز معتبر سر بزنید. در این مراکز فرش هایی با کیفیت بالا در دسترس شما خواهد بود.

فرش ماشینی مدرن مناسب کجاست؟

فرش های ماشینی مدرن به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند، بسیار پرطرفدار شده اند. یکی از متداول ترین مصارف این فرش ها، دکوراسیون اتاق کودک است. اتاق کودک با داشتن عناصر فانتزی و کودکانه با رنگ های شاد، به فرشی متناسب با آن نیاز دارد. فرش های ماشینی مدرن در انواع طرح های فانتزی و کودکانه تولید می شوند که امکان هماهنگی المان های اتاق کودک را فراهم می کند.

علاوه بر اتاق کودک، فرش ماشینی مدرن در بسیاری از خانه ها که از ترکیب رنگ های شاد در دکوراسیون استفاده کرده اند، کاربرد دارد.

این فرش ها معمولا طرح های ساده و جذاب با رنگ های تند و تیز دارند. استفاده از این فرش ها در ابعاد مختلف، انرژی بیشتری به طراحی و دکوراسیون وسایل خانه می دهد.

طرح های ساده این فرش ها یکی از عواملی است که آن ها را جذاب تر کرده است. با وجود طرح هایی ساده که از چند رنگ اصلی تشکیل شده اند، امکان هماهنگی در دکوراسیون منزل بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، سادگی همیشه زیبایی خاصی را با خود به همراه داشته است و در نگاه اول جذاب تر به نظر می رسد.

قیمت فرش ماشینی مدرن

از آنجایی که فرش های ماشینی با ابزار و ماشین آلات بافت فرش تهیه می شوند، نسبت به فرش های دستباف قیمت ارزان تری دارند. به همین دلیل خرید فرش ماشینی در چند دهه اخیر گسترده تر شده است.

قیمت فرش های ماشینی بستگی به عوامل متعددی دارد. ابعاد، تراکم بافت و جنس الیاف از جمله این موارد هستند.

فرش های ماشینی امروزه در تنوع جنسی بالایی تولید می شوند که روی قیمت آن ها موثر است. به عنوان مثال قیمت فرشی که با الیاف پشمی تولید شده است نسبت به سایر انواع بالاتر است.

علاوه بر این تراکم بافت فرش ماشینی مدرن تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. منظور از تراکم فرش ها، تعداد گره هایی است که در طول و عرض فرش به کار رفته است. به طور معمول هرچه تعداد گره ها بالاتر باشد، دوام فرش بیشتر بوده و قیمت آن بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

اگر به دنبال طرح های جدید و متنوع برای فرش خانه تان هستید، فرش های ماشینی مدرن انتخاب مناسبی برای شماست که می توانید این نوع از فرش ها را از سرای ابریشم تهیه کنید . این فرش ها با داشتن رنگ های متنوع و طرح های جذاب، زیبایی بیشتری در خانه و محیط کار شما ایجاد می کنند و انرژی بیشتری به محیط اطراف شما می دهند.

فرش های ماشینی فانتزی را می توان پرطرفدارترین فرش ها برای طراحی اتاق کودک دانست. این فرش ها با داشتن طرح های ساده و جذاب، یکی از عناصر چشم نواز در دکوراسیون محیط های کاری نیز محسوب می شوند.


اگر ام فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.







فرش ماشینی طرح دستباف

فرش ماشینی طرح دستباف : دنیای فرش ها بسیار گسترده و رنگارنگ است و بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان این حوزه، تلاش می کنند که طبع تنوع طلب مشتریان را برآورده کنند. انواع فرش های ماشینی و دستباف روانه بازار می شوند.

فرش ماشینی طرح دستباف

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به استقبال و علاقه مندی زیادی که افراد به فرش های دستباف دارند؛ بسیاری از طرح ها و نمونه های فرش نیز به سوی نمای کهنه و دستباف رفته اند. از این رو در صنایع نوین فرش بافی طرح هایی را می بینیم که تلاش می کنند، بیش از پیش به فرش دستباف شباهت داشته باشند.

همه چیز درباره فرش دستباف گونه

به فرش طرح دستباف، دستباف گونه نیز گفته می شود. دلیل این اصطلاح آن است که تلاش شده است که شباهت زیادی به دستباف داشته باشد! اما طراحان چگونه فرش های ماشینی را به نمونه های کهنه و دستباف تبدیل می کنند؟!

قالی بافان زمانی که می خواهند بافت های ریز و ظریفی را ارائه دهند؛ شانه های فرش را بیشتر می کنند. طراحان ماشین های صنعتی فرش بافی نیز تنظیمات دستگاه های فرش بافی را به گونه ای تنظیم می کنند که طرح های فرش کاملاً ریز و زیبا بافته شود. تراکم ایجاد شده نقش بسیار مهمی در دستباف گونه شدن فرش دارد.

چرا افراد به فرش ماشینی طرح دستباف علاقه دارند؟

بدیهی است که مزیت ها و ویژگی های زیادی در فرش های دستباف و نمونه های شبیه به آن وجود دارد که بسیاری از علاقه مندان همواره به دنبال خریداری فرش دستباف یا فرش طرح دستباف هستند. این ویژگی ها اگر چه در نمونه های طبیعی دستباف پررنگ تر است اما فرش های شبیه از این مزیت ها بی بهره نیستند!

ظریف و با اصالت

بافت فرش هایی با این طراحی، تراکم بسیار زیادی دارد. همین تراکم سبب شده است که فرش در نهایت ظریف دیده شود. در برخی نمونه های فرش حتی امکان مشاهده ریزه کاری ها و بافت طراحی های بسیار ریز و ظریف وجود دارد. اوج قدرت و توانمندی طراحان در این عرصه همواره در نمایش فرش های دستباف و نمونه های شبیه به آن به خوبی دیده می شود.


از طرفی فرش های دستباف با نمای زیبا و باشکوهی که دارند؛ اصالت چشمگیری را به دکوراسیون و خانه شما می بخشند. بی شک زیبایی که فرش ماشینی طرح دستباف در طراحی دکورهای شما ایجاد می کند را در هیچ فرش دیگری نمی یابید.

ماندگاری بالا

دوام و ماندگاری فرش ها از دیگر مزیت هایی است که آن ها را پر فروش تر از نمونه های مشابه می کند. هر چه تراکم فرش و گره های به کار رفته در ساختار آن بیشتر باشد؛ پاخور بودن و ماندگاری آن افزایش می یابد. منظور از پاخور بودن این است که فرش با گذر زمان و پس از رفت و آمدهای بسیار نه تنها کیفیت خود را از دست نمی دهد؛ بلکه بافت منسجم تری پیدا می کند.

ماندگاری و دوام فرش ها نشان دهنده طول عمر آن ها است. فرش های دستباف معمولاً طولانی ترین عمر را میان انواع فرش ها دارند. در نمونه هایی که تلاش می شود شبیه دستباف باشند نیز فرش به علت تراکم بالا از دوام و ماندگاری مناسبی برخوردار است. به طور کلی فرش ماشینی طرح دستباف ماندگاری بالایی دارد و به همین علت طرفداران زیادی دارد!

نرمی و لطافت فرش

نوع نخ و مواد اولیه ای که در ساخت فرش های دستباف گونه استفاده می شوند به گونه ای است که شباهت هرچه بیشتر به فرش دستباف میسر شود. بنابراین نخ هایی را به کار می گیرند که نرمی و لطافت فوق العاده ای را به فرش ها می بخشند. لطافت فرش در نهایت سبب می شود که افراد هنگام به کارگیری آن احساس آرامش بیشتری داشته باشند. معمولاً کیفیت تولید این دسته از فرش ها بسیار ایده آل است و از بهترین متریال در ساخت آن ها استفاده می شود.

چرا فرش ماشینی طرح دستباف پرفروش تر از فرش دستباف است؟

فرش های دستباف معمولاً قیمت های بالایی دارند و بسیاری از افراد توانایی خریداری آن ها را ندارند. اما نمونه های فرش دستباف گونه فرصتی را فراهم کرده اند که در عین حال اصالت، لطافت، ظرافت و ماندگاری را برای خود به ارمغان آورید در حالی که قیمت های مناسبی را پرداخت می کنید. در واقع قیمت فرش های طرح دستباف بسیار پایین تر از نمونه های طبیعی دستباف هستند. بنابراین افرادی که علاقه به استفاده از فرش دستباف دارند؛ به خرید فرش های دستباف گونه نیز علاقه مند هستند.

آیا نمونه های دستباف گونه تنوع مناسبی دارند؟

تنوع در طرح و رنگ مساله ای است که هیچ گاه نباید نگران آن باشید! با هر سلیقه و علاقه مندی که به بازارهای فرش که بروید؛ دست خالی بر نمی گردید. تقریباً در همه طرح ها و رنگ های مورد پسند کاربران فرش های زیادی طراحی و بافته می شود. از آن جایی که این فرش ها ماشینی هستند و کار اصلی ماشین را انجام می دهد؛ هیچ محدودیتی در تعداد نیز وجود ندارد!

از آنجایی که این فرش ها باید بیش از دیگران به نمونه های دستباف شبیه باشد؛ معمولاً از طرح های سنتی و قدیمی در بافت آن ها استفاده می شود. این طراحی ها مورد پسند مشتریان است و استقبال زیادی از آن ها می شود. از طرفی در طراحی و بافت فرش های دستباف گونه تلاش می شود که طرح کم رنگ تر باشد که از این لحاظ سنتی تر باشد و به نمونه های دستباف نزدیک تر باشد.

تفاوت عمده فرش ماشینی طرح دستباف با دیگر انواع فرش های ماشینی

معمولاً در بافت انواع فرش های ماشینی از چسب های مخصوصی در طول بافت استفاده می شود که تار و پود بافت شده به خوبی در کنار یکدیگر محکم شوند. وجه تمایز فرش ماشینی و دستباف همین چسب های صنعتی است که در نمونه های دستباف استفاده نمی شود. این چسب ها در طول زمان و با چندین بار شسته شدن، باعث شل شدن تار و پود و از دست رفتن کیفیت فوق العاده بافت ها می شود. در فرش دستباف گونه نیز تلاش شده است که به جای استفاده از این چسب ها، تراکم و شانه بیشتر جهت استحکام بخشی بیشتر به فرش ها به کار گرفته شود.

بنابراین شما می توانید با توجه به ویژگی های بی نظیر فرش ماشینی طرح دستباف آن را از سرای ابریشم متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید، سپس اقدام به خرید نمایید.


اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.